مسجد امام حسین علیه السلام

گروهی ار بچه های مسجد امام حسین علیه السلام

مسجد امام حسین علیه السلام

گروهی ار بچه های مسجد امام حسین علیه السلام

حمایت آیت الله مکارم شیرازی از حذف یارانه ثروتمندان

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دلیل ندارد که ۷۰ میلیون فقیر و ثروتمند از منابع عمومی بهره‌مند شوند افزودند: حذف یارانه قشر ثروتمند جامعه نیازمند شجاعت است.


   


 

حمایت آیت الله مکارم شیرازی از حذف یارانه ثروتمندان
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز شنبه در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان این وزارتخانه با ایشان گفتند: پرداخت یارانه کار بدی بود و حالا که پرداخت شده گرفتن آن کار آسانی نیست اما این مشکل، یک روز باید حل شود.

ایشان افزودند: پرداخت یارانه از روز اول کاری اشتباه بود و با ملاک قرار دادن شعارهای روزمره و به خطر انداختن آینده کشور انجام شد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دریافت یارانه اشکال و شبهه شرعی دارد افزودند: دلیل ندارد که ۷۰ میلیون فقیر و ثروتمند از منابع عمومی بهره‌مند شوند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حذف یارانه قشر ثروتمند جامعه نیازمند شجاعت است افزودند: گرفتن این یارانه‌ها و حذف ثروتمندان آثار و عواقبی دارد اما معتقدم اگر کار خالصانه و برای خدا انجام شود مشکل نداشته و خدا کمک می‌کند.

ایشان اضافه کردند: معتقدم حداقل ۵۰ درصد مردم به این یارانه نیاز ندارند و منابع حاصل از آن می‌تواند به بودجه عمومی کشور بازگردد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کردند: دولت به کم شدن نرخ بیکاری توجه دارد و اگر در شرایط تحریم و فشار اقتصادی بتواند آمار بیکاری را پایین بیاورد افتخار بزرگی است.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به مقام کار و کارگر در اسلام افزودند: عرق کارگر به مانند خون شهید در میدان جهاد ارزشمند بوده و بسیاری از ائمه (ع) کارگری می‌کردند تا نیازمند سایر افراد نباشند.

ایشان اظهار کردند: مقام کار و کارگر باید توسط رسانه‌ها بخوبی و کامل تشریح شود تا همگان بدانند که این کاری ارزشمند است.کارگر باید دارای احساس مسوولیت بوده و کار و مسوولیت خود را محکم و متقن انجام دهد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به فعالیت سازمان بهزیستی گفتند: یکی از مهم‌ترین خدمات اسلام، بهزیستی است که در آن افراد قوی باید به افراد ضعیف جامعه کمک کنند و چه بهتر که این امر به خانواده و اماکن مذهبی از جمله مسجد وصل شود.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسوولان این وزارتخانه از جمله رییس سازمان بهزیستی، مدیرعامل بانک رفاه و رییس موسسه کار و تامین اجتماعی، امروز با شماری از مراجع تقلید و علما در قم دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند.
منبع ساعت 24

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد