مسجد امام حسین علیه السلام

گروهی ار بچه های مسجد امام حسین علیه السلام

مسجد امام حسین علیه السلام

گروهی ار بچه های مسجد امام حسین علیه السلام

حضرت آیت الله نوری همدانی: جهاد و شهادت ابزار جبهه حق برای پیروزی است

حضرت آیت الله نوری همدانی: جهاد و شهادت ابزار جبهه حق برای پیروزی است آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: ابزار جبهه حق جهاد است و خداوند هر پیامبری را که به رسالت برگزید، در یک دستش کتاب هدایت و در دست دیگر او ابزار و ادوات جهاد را قرار داد.





 


  


 

این مرجع تقلید امروز در جمع اعضای ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم اظهار داشت: در شرایط ویژه ای زندگی می کنیم و مسلمانان در اقصی نقاط جهان گرفتار مشکلات فراوانی شده اند که همه آنها به واسطه آمریکا و متحدانش ایجاد شده اند.

او افزود: امروز می بینیم که عربستان سعودی پول نفت و گاز خود را به دستور آمریکا خرج ایجاد گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش می کنند و بوکوحرام ها و جبه النصره ها را می سازند تا در نهایت منجر به دشمنی میان مسلمانان و ایجاد جنگ های فرقه ای و مذهبی شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دو مکان بزرگ متعلق به همه مسلمانان یعنی مسجد الاقصی و کعبه به تحریک استکبار در دست دو گروه دشمن اسلام ناب یعنی صهیونیست ها و وهابی ها قرار گرفته است گفت: آل سعود و صهیونیست ها هر دو دشمنان قسم خورده اسلام محمدی(ص) و تشیع هستند و این مصیبت بزرگی است که چنین مکان های مقدسی در اختیارشان باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: راهی جز اتکا به فرهنگ جهاد و شهادت و جانبازی در راه خدا در برابر این دشمنان باقی نمی ماند و همه مسلمانان به ویژه شیعیان باید به این مهم توجه داشته باشند.

او با بیان اینکه در قرآن کریم ۳۴ مرتبه از جهاد و مشتقات آن سخن به میان آمده است؛ خاطرنشان کرد: ابزار جبهه حق جهاد است و خداوند هر پیامبری را که به رسالت برگزید، در یک دستش کتاب هدایت و در دست دیگر او ابزار و ادوات جهاد را قرار داد.

آیت الله نوری همدانی زنده نگاه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: این یک حقیقت است که جهاد نوعی احسان به جامعه بوده و اگر جهاد نباشد فساد و انحطاط جامعه را از پای بست ویران می سازد.

او با اشاره به ربیون و مقام و جایگاه آنها عنوان داشت: تربیت شدگان به دست انبیاء الهی یکی از معانی ربیون است و همچنین از فقها هم به این عنوان یاد شده، آنها افرادی بودند که همراه پیامبر(ص) حضور داشتند و در این مسیر سستی نکردند و خداوند هم به این شهیدان ثواب دنیا و آخرت را در بالاترین درجات عطا می کند.

این مرجع تقلید به اشکال مختلف شهادت اشاره کرد و افزود: در این زمینه می توان به سخنان ارزنده و گهربار رهبر معظم انقلاب توجه کرد که می فرمایند جهاد، یکی از شاخصه های زنده نگاه داشتن افکار و اندیشه های بنیان گذار کبیر انقلاب است و نکته مهم آن که اگر جهاد نباشد فساد در زمین گسترده شده و زمین هیچگاه رنگ عدل را به خود نمی بیند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبران در کنار مردم زندگی می ‌کردند و از آنان جدا نبودند چنانکه در قرآن هم آمده است ربیون پیامبران الهی را در گسترش دین خدا و تبلیغ احکام الهی یار و یاور بودند. شفقنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد